2019-12-10 11:11:40

„Dio sam svake knjige koju sam pročitao.“

„Dio sam svake knjige koju sam pročitao.“

Rekao je to američki pisac, novinar i poznata televizijska ličnost John Kieran. Ovom rečenicom sažeo je san svakog učitelja hrvatskog jezika. U vremenu kad nam se govori da djeca ne vole i ne žele čitati iznimno je bitno djeci rasplamsati ljubav prema pisanoj riječi, probuditi maštu i oživjeti usnule kozmose kreativnosti u njihovim umovima.

Stoga smo napustili stare dnevnike čitanja, šablonske prikaze karaktera, mjesta i vremena radnje i dali priliku novim metodama u obradi lektire. Sedmaši i petaši ovo su polugodište počeli s izradom naslovnica djela, a nastavili s društvenim igrama baziranim na razumijevanju pročitanog. Pri obradi lirike Grigora Viteza natjecali su se u stvaranju lažnih stihova koje su drugi učenici morali prepoznati u pjesmama. Sami su ocjenjivali zanimljivost lektire, poistovjećivali se s likovima, ili se potpuno razilazili s njima u karakteru i ponašanju.

Dva školska sata sedmaši se iskoristili za suđenje Miki iz velegradskog podzemlja. Osudili su ga i kaznili, ali i objasnili temeljito svoju odluku javnosti. Čak su napisali i vijest o nemilom događaju koji poznaje svatko tko je u svojim rukama jednom imao tu knjigu.

Lektira više nije bauk, pogotovo ako ju obrađujemo uz šalicu toplog čaja i keksiće. Ugodna atmosfera nastavlja se i dalje. Zapravo, tek smo počeli. Do kraja godine čekaju nas novi vidici i s radošću pročitane knjige.

Neke od učeničkih kreativnih radova možete vidjeti i na slikama ispod teksta.


Osnovna škola "Trstenik" Split