2016-05-25 08:26:55

Prirodoslovna večer

Uvodnim riječima dobrodošlice voditelj programa Ante iz 8.c, pozdravio je sve nazočne koji su pokazali interes za prirodne znanosti. Cilj prirodoslovne večeri bio je prezentirati učeničke radove i promicati prirodne znanosti biologiju, kemiju, fiziku i geografiju. Tema večeri bio je ZRAK budući su protekle godine bile VODA i VATRA. 

Program je započeo prezentacijom  "Osnovno o zraku i atmosferi" učenika 7. razreda kojima je mentorica Nada Ugrina.

U današnjem svijetu je mnogo ugroza. Jedna od najvećih je svakako onečišćeni zrak. Onečišćeni zrak je uzrok mnogih bolesti, a daljnje onečišćavanje dovodi u pitanje i život na zemlji kakav poznajemo. O onečišćenju je prezentirao Luka iz 8.a. Lukina mentorica je Meri Bulat.

Kiše mogu biti jesenske i zimske, proljetne i ljetne, dobrodošle i manje dobrodošle. Nažalost, mogu biti i kisele, Učenici 7. razreda pokazali su kakve su kisele kiše i koje su im posljedice. Njihova mentorica je Majda Žnidar Čačija.

Lovre i Bruna iz 8.b izveli su nekoliko zanimljivih i jednostavnih pokusa iz kemije. Mentorica im je bila Ana Klarić.

Učenike 5. razreda također privlače zanimljivosti prirodnih znanosti. Kratkom prezentacijom "Ciklone i anticiklone" Mia nam je kazala o njihovom  nastajanju, uzdizanju i hlađenju zraka, a Jere i Luka demonstrirali su nekoliko zanimljivih pokusa kroz koje se uočavao njihov interes i ljubav za fiziku. Mia je školu predstavljala i na državnom natjecanju iz geografije.

Barbara iz 8.a demonstrirala je pokus iz kemije "Zgodne smjese sa zrakom". Njena mentorica je Renata Duran.

Zrak nam prenosi šum i žubor. Zrak vjetrom pleše, brodi jedrima, jedri otvorenim kišobranima. Ali zrak i svira. Kako zrak svira pokazali su učenici 8.a i c razreda. Kroz svirku ih je vodila Barbara, naša kemičarka i fizičarka na državnim natjecanjima. Visoke i duboke tonove demonstrirali su Bartul i Mario. Dirigent je bio Mirko, a članovi orkestra Nora, Sara i Borna. Njihova mentorica bila je Mirjana Bubić.

Ante nas je lijepo pozdravio i iskazao nadu da će nove generacije nastaviti provoditi i iskazivati žar za znanjem i otkrivanjem novih spoznaja nadajući se da će ga rasplamsati, ne dozvoliti da se ugasi.

 


Osnovna škola "Trstenik" Split