Edukacija o oživljavanju u 4.c
Autor: Jagoda Čopac, Petra Tomić, 28. 4. 2022.
Učenici 4.c sudjelovali su u edukaciji o oživljavanju koju su im prezentirali dr. Ivan Brdar, dr.sc. Mila Bulić i studentica Učiteljskog studija Ena Šurija, kojoj je ovo ujedno i tema diplomskog rada. Radoznali četvrtaši usvojili su teorijska i praktična znanja o oživljavanju osobe kojoj je to potrebno do dolaska Hitne pomoći.
Saznali su da odrasle osobe i djeca mogu doživjeti zastoj srca i pri tome se naći na različitim mjestima izvan zdravstvene ustanove (na ulici, moru, utakmici, cesti...). Potrebno vrijeme za dolazak djelatnika Hitne medicinske pomoći i primjene postupaka oživljavanja je oko četiri minute. Dokazano je da je mogućnost za preživljavanje dva do tri puta veća kada oživljavanje započinju očevici na mjestu događaja. Nažalost, oživljavanje u praksi rijetko započinje prije dolaska djelatnika Hitne medicinske pomoći kod odraslih osoba, a još rjeđe kod djece. Smrtnost bi se značajno smanjila kada bi 20% stanovnika bilo educirano za pružanje prve pomoći u hitnoj situaciji. Četvrtašima je naglašena sigurnost kako bi pristupili pružanju prve pomoći. Naučili su da se prvo moraju osvrnuti oko sebe i uvjeriti da je okolina za njih sigurna. Ukoliko uoče opasnost, trebaju se odmaknuti jer u suprotnom mogu ugroziti vlastiti život. Ukoliko pristupe unesrećenom prvo ga trebaju glasno pitati kako je i nježno protresti za ramena, glasno pozvati pomoć, otvoriti mu dišni put laganim zabacivanjem glave unatrag, gledati ga i slušati te nazvati 112 ili 194. Poziv obaju brojeva moguće je uspostaviti sa svakog mobilnog i fiksnog telefona kao i sa zaključanog tuđeg mobilnog telefona, besplatan je i svi se pozivi snimaju. Operateru treba reći: ŠTO se dogodilo? GDJE se dogodilo? BROJ unesrećenih? STANJE unesrećenih? TKO ZOVE?
Učenicima se osobito svidio praktični dio nastave. Pojedinačno su izvodili vježbe oživljavanja na lutkama na sljedeći način: 30 pritisaka na sredini prsnog koša i 2 upuha na usta tijekom 1 sekunde prateći prsni koš kako se diže jer smo u tom slučaju sigurni da se ispravno upuhuje.
Pozitivna evaluacija sata, kojom su četvrtaši ocijenili zanimljivost i primjenu nastavne teme, govori kako su ovakve edukacije itekako potrebne u odgojno-obrazovnom procesu.
U priloženom dokumentu možete pronaći udžbenike koje će učenici OŠ
Trstenik koristiti u narednom periodu.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |