preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Trstenik" Split

vijesti

Trening socijalnih vještina u Malom razredu

Autor: Antonela PETRIĆ, Kristina Čulić, 13. 6. 2018. 09:25

Tijekom ove nastavne godine učenici Malog razreda sudjelovali su u treningu socijalnih vještina po vodstvom defektologice škole. 

Socijalne vještine se najčešće definiraju kao ponašanja koja su socijalno prikladna, odnosno pojedinac koji posjeduje socijalne vještine znat će odgovoriti na mnoge životne situacije na prikladan i proaktivan način. To su naučeni oblici ponašanja, odnosno uvježbane sposobnosti. Uče se od najranijeg djetinjstva u obitelji, a zatim se utvrđuju i mijenjaju  kroz interakciju s ostalim grupama (vršnjaci, škola i dr.). Jedan od najučinkovitijih pristupa učenja socijalnih vještina je trening socijalnih vještina kojem je cilj osnaživanje djece i mladih za snalaženje u svakodnevnim situacijama kroz iskustveno učenje.  

Trening socijalnih vještina u Malom razredu realizirao se kroz četiri radionice. Učenici su preko zadanih uputa usvajali vještine, a zatim igranjem uloga uvježbavali kako ih  primjeniti u svakodnevnim životnim situacijama.  Vježbali su kako se na dobar način predstaviti  i upoznati s drugima, kako tražiti pomoć u potrebitim situacijama, jačali su vještinu prepoznavanja i iskazivanja osjećaja te usvajali kako dobro surađivati. 

Kroz razne suradničke aktivnosti te uz malo glume i puno smjeha, naučili smo nešto novo i korisno.

Fotografije radnih materijala koji su nam pomagali u učenju možete vidjeti pod -više.

 

 [više]

Oprez u svakodnevnom životu- računalne igrice

Autor: Antonela PETRIĆ, Lada PAVELIĆ, 11. 5. 2018. 12:22

Danas je u 1.c razredu održana radionica sa ciljem upoznavanja učenika  s negativnim utjecajem prekomjerno provedenog vremena uz elektronske medije te poticanja i osvješćivanja važnosti preuzimanja odgovornosti za korištenje slobodnog vremena.

U priču nas je uveo lutak Zvonko koji se probudio za vrijeme našeg sata i ispričao učenicima što ga sve muči. Učenici su upoznati s tim  kako prekomjerno korištenje medija može dovesti do ovisnosti koja negativno utječe na zdravlje i ponašanje:

• djeca se premalo kreću

• ne izlaze na svjež zrak

• zanemaruju prijateljstva

• slabije vode brigu o pravilnoj prehrani

• često zanemaruju osobnu higijenu

• smanjena im je koncentracija

• mogu imati poremećaje spavanja

• zanemaruju školske obveze

• javljaju se teškoće u učenju

 

Učenici su podijelili jedni s drugima svoje navike korištenja elektronskih naprava te dali konkretne prijedloge kako izbjeći situaciju u kojoj se pronašao naš simpatični lutak.

U galeriji pogledajte kako su zorno (slikom i riječju!) učenici Zvonku savjetovali promjenu ponašanja te koje su mu aktivnosti ponudili kao alternativu.

*Na kraju možete vidjeti i Zvonka, glavom i bradom!

 [više]

Mali ekonomisti 6.dio Vijest ima dokument u privitku

Autor: Lada PAVELIĆ, 27. 4. 2018. 16:34

Da je zadatak koji smo postavili bio zahtjevan i nimalo lagan dokazuje činjenica da su nam trebala dva mjeseca (tj. dvije radionice) za izradu POSLOVNOG PLANA. U mjesecu ožujku i travnju učenici su pomagali mladoj poduzetnici Mirti u razradi svih koraka koji vode do osnivanja vlastite tvrtke te usput osmišljavali i pokretanje vlastitog poslovnog carstva.

                                            

Nakon što su nam se upalile lampice (a dobra ideja je početak svega!) prionuli smo poslu. Od pronalaženja imena za našu tvrtku preko istraživanja tržišta, oglašavanja, izrade budžeta pa do profita- sve su to naši „mali ekonomisti“ ugradili u plan koji je svojevrsna kruna našeg zajedničkog druženja u ovoj školskoj godini.

S uzbuđenjem očekujemo finalno druženje u svibnju kada ćemo u KVIZU odmjeriti snage među razredima. Pratite nas i dalje.

U galeriji pogledajte neke od poslovnih planova, a u priloženom dokumentu najbolje učeničke radove koje smo dobili kada smo ih zamolili da svojim riječima objasne što znače ove narodne mudrosti i izreke, a tiču se novca.

 [više]

Obilježavanje Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja

Autor: Antonela PETRIĆ, 1. 3. 2018. 21:38

Zadnje srijede u mjesecu veljači obilježava se Dan ružičastih majica, odnosno Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja. Dan ružičastih majica je kao ideja nastao 2007. godine u Kanadi kada je jedan dječak u školu došao u ružičastoj majici, u znak podrške svojoj bolesnoj majci, te je zbog toga bio izložen vršnjačkom nasilju. U znak potpore zlostavljanom dječaku, njegovi školski kolege su počeli nositi ružičaste majice koje su ubrzo postale simbol borbe protiv međuvršnjačkog nasilja u školama. U Republici Hrvatskoj se od 2014. godine obilježava ovaj dan s ciljem prevencije vršnjačkog nasilja i podizanja osviještenosti cjelokupnog društva o problemu nasilja među mladima.

U srijedu 28.2.2018. i u našoj školi je obilježen Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja. Učenici trećih i četvrtih razreda imali su priliku sudjelovati u radionicama pod vodstvom psihologinje i defektologinje škole. Zajedno su se informirali o vrstama nasilja među djecom, kako reagirati na nasilje te zašto je važno da  škola bude sretno i sigurno mjesto za sve učenike. Također su učili kako prepoznavati, izražavati i nositi se s vlastitim osjećajima te razvijati suosjećanje za druge učenike.

Fotografije s radionica pronađi u foto-galeriji.

 [više]

Mali ekonomisti 4.dio

Autor: Antonela PETRIĆ, Lada PAVELIĆ, 7. 2. 2018. 21:02

U mjesecu veljači našli smo se na pola puta u odrađivanju radionica u sklopu „Malih ekonomista“. Iskoristili smo dobre vibracije mjeseca karnevala i dana zaljubljenih da nam pomognu u ponavljanju dosad naučenih pojmova te se kroz igru asocijacija „prošetali“ kroz dosad obrađene pojmove.

U ovomjesečnom druženju naslovljenom „Štednjom do bogatstva“ učenici su upoznati s pravilom trećine, a sa svrhom usvajanja novih navika i stavova o upravljanju novcem; znaju nabrojati vrste bankovnih računa (i kartica) te reći čemu služe; znaju nabrojati barem tri usluge koje nam banke pružaju te reći što su to kredit i kamata.

U interaktivnoj aktivnosti slušanja i odgonetanja, traženja odgovora i pažljivog čitanja, priveli smo kraju još jednu edukativnu avanturu u gospodarskoj dimenziji građanskog odgoja.

Pratite nas i dalje!

 [više]

Vijeće učenika vrvi idejama

Autor: Lada PAVELIĆ, Ela Veža, 19. 1. 2018. 12:38

19.12. 2017. održana je 2. sjednica Vijeća učenika kojoj je nazočilo 26 od 29 članova. Nakon I. konstituirajuće sjednice održane u listopadu na kojoj je potvrđen predsjednik Vijeća izabran u prošloj šk. god. na dvogodišnji mandat, na ovoj smo sjednici upoznali članove Vijeća sa projektom Dječjeg gradskog vijeća u koji smo se uključili- „Moj kvart, moja ulica, moja sigurnost“.  

*Ideja projekta je da učenici istaknu problem (najviše dva) koji postoji u školi ili njenoj neposrednoj blizini kako bi ga dječji gradski vijećnici mogli prezentirati voditeljima odsjeka u gradskoj upravi (a koji su izravno nadležni za njihovo riješavanje) i tako se aktivno uključili u politički život grada.  

Učenici su u grupnom radu popunjavali tabele u kojima su istakli prednosti i mogućnosti naše škole, a potom i nedostatke (slabosti) i opasnosti koje ih ugrožavaju i sprječavaju optimalni razvoj škole. Nakon iščitavanja svih grupnih zaključaka usuglasili smo se oko onoga što bismo mogli prezentirati gradskim čelnicima kao problem koji najviše ugrožava sigurnost učenika naše škole.  

Učenici u svim grupama su kao najveću opasnost u neposrednoj blizini škole istaknuli i naveli prometnu situaciju u Bračkoj ulici. Posebno je pohvalno to što su uočili i nedozvoljeni ulazak motornih vozila u školsko dvorište pred glavnim ulazom škole i procijenili da to predstavlja opasnost za učenike.  
Ostale stavke u kategoriji nedostatci poslužit će Vijeću kao polazišna točka za kreiranje aktivnosti unutar škole, a u svrhu poboljšanja i napretka rada u školi.  

Na 3. sjednici vijeća koja je održana danas, 18.01. 2018. godine, imenovana je radna skupina koja će odraditi predstojeće aktivnosti u sklopu projekta „Moj kvart, moja ulica, moja sigurnost“ -  nakon što smo zajedničkim snagama detektirali problem, članovi radne skupine će napraviti fotografije kako bi predočili postojeće stanje vezano za ova prometna pitanja i tekstualno opisati problem te isti proslijediti koordinatorici DGV-a gospođi Anđelki Visković.

 [više]

Mali ekonomisti 3.dio

Autor: Antonela PETRIĆ, Lada PAVELIĆ, 14. 12. 2017. 09:25

U sklopu projekta Mali ekonomisti mjesec prosinac donio nam je temu „Troši pametno“.  Korelirali smo temu sa gradivom iz hrvatskog jezika te kroz raspravu obradili termine kao što su proračun, prihod i rashod. Učenici su objasnili svojim riječima koja je razlika između potreba, želja i mogućnosti.

Nadalje, kako bismo trošili „pametno“ trebamo biti upoznati s pravima potrošača, pa smo u grupnom radu pročitali i diskutirali o nekima od njih.

Za kraj smo ostavili drugu stranu medalje, a to su reklame. Iako smo kao jedno od prava potrošača spomenuli pravo na informiranost, željeli smo istražiti koliko su informacije u oglasima namjenjene informiranju potrošača, a koliko stvaranju „želje“ za kupnjom (unatoč realnim mogućnostima).

Učenici su na satu potom samostalno ili u paru ilustrirali neke već postojeće reklame ili pak osmislili svoje vlastite (uključujući i proizvod koji reklamiraju!!). Učenici su pokazali da mogu „dekodirati“ poruke koje im oglašivačke kompanije šalju, ali i da su kreativni inovatori i mogući budući marketinški stručnjaci.

U prilogu pogledajte neke od uradaka te atmosferu sa zadnje održane radionice.

Trošite pametno do siječnja!! JJ

 

 [više]

Mali ekonomisti 2. dio

Autor: Ela Veža, Lada PAVELIĆ, 13. 11. 2017. 16:55

U drugom nastavku malih ekonomista..... pričamo o tome-  što je sve novac?

Učenici 3. razreda su usvojili temeljne pojmove kao što su trampa, kovanica, novčanica, valuta, devizni tečaj, mjenjačnica, kreditna kartica i bankomat.

Kroz prezentaciju učenike vodimo kroz povijest nastanka novca, prve oblike i razloge nastanka sve do današnje uporabe vrijednih kartica. Poseban naglasak je na apoenima hrvatske novčane valute gdje učenici na radnim listićima provjeravaju u paru koliko dobro poznaju naličja hrvatskih kovanica. (Testirajte sebe- znate li što se nalazi na svim hrvatskim kovanicama? Trećaši sada znaju!J)

U veseloj atmosferi, uz pregršt osobnih primjera i napomena od strane učenika, još jedan sat smo priveli kraju te se veselimo novom druženju u mjesecu prosincu!

 

 [više]

Mali ekonomisti

Autor: Ela Veža, Lada PAVELIĆ, 17. 10. 2017. 15:49

U SKLOPU PROVEDBE GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, A KAO DIO PREVENTIVNOG PROGRAMA NAŠE ŠKOLE, OD OVE GODINE PEDAGOGINJA U TREĆIM RAZREDIMA JEDNOM MJESEČNO DRŽI RADIONICE POD ZAJEDNIČKIM NAZIVOM “MALI EKONOMISTI”.

PRVA OD SEDAM RADIONICA ODRŽANA JE U TJEDNU OD 09. – 13. LISTOPADA I NOSILA JE NAZIV “TKO RADI NE BOJI SE GLADI”.

Ishodi ove prve radonice bili su da učenici prepoznaju vrijednost rada i različitih zanimanja, da se upznaju sa važnosti planiranja troškova i racionalnog raspolaganja novcem, da shvaćaju važnost preuzimanja određenih dužnosti i razvijanja radnih navika te da opišu  i navedu primjere dobrovoljnog rada tj. prepoznaju važnost volonterskog djelovanja u društvu.

Kroz radne listiće, nabrajanje tjednih kućanskih obaveza koje obavljaju, planiranje dnevnog i tjednog džeparca, te računanja iznosa potrebnih za potrošnju (i štednju!) i naposljetku igru, učenici su usvojili osnovne pojmove predviđene ovim prvim planiranim druženjem na putu da postanu savjesni “mali ekonomisti”.

 [više]

NTC metoda Vijest ima dokument u privitku

Autor: Ela Veža, Lada PAVELIĆ, 12. 10. 2015. 16:27

NTC program postoji već šest godina, a od prije tri godine počeo se službeno primjenjivati. Temelji se na novijim otkrićima iz neuroznanosti – neurofiziologije, neuroanatomije, neuroendokrinologije – koja nemaju svoju praktičnu primjenu u praksi, ali su veoma značajna i mogu puno pomoći u prevenciji nekih problema koji otežavaju normalan proces školovanja, a s kojima se sve češće susrećemo, kao što su poremećaj čitanja, poremećaj govora, poremećaj pisanja...

NTC program je jedan od novijih koji se bavi upravo tom problematikom, a razvija se sa željom da pomogne djeci jer su rezultati na međunarodnim testovima znanja ispod EU prosjeka. Koliko je ovo značajno može se vidjeti iz činjenice da je EU ispod prosjeka istočne Azije (Japan, Južna Koreja, Singapur, Tajvan, Hong Kong, Kina) i da je EU donijela odluku da je funkcionalno znanje prioritet obrazovnog sustava EU. 

Više o svemu pronađite u privitku ovog članka.

 [više]

 



Dokumenti za prikaz

RED BUTTON

 

E dnevnik za učitelje

IZBOR UDŽBENIKA

U priloženom dokumentu možete pronaći udžbenike koje će učenici OŠ 

Trstenik koristiti u narednom periodu.

Oracle Academy

OŠ Trstenik - Oracle Academy

SafetyNet

ISE ŠKOLA

Kalendar
« Rujan 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Mediji o Nama
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži

 

 

 

    Edu.hr    

 

Novosti iz Carneta
19.09.2018. 14:56
U okviru CECIIS-a održan Dan e-Škola
Na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu započela je trodnevna znanstvena konferencija posvećena informacijskim i inteligentnim sustavima - CECIIS 2018.

29.08.2018. 10:24
Webinar za učenike i roditelje: analitike učenja u e-Školama
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET organizira webinar na temu sustava za analitike učenja koji je osmišljen u okviru pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“.

Korisni linkovi
Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
CMS za škole logo
Osnovna škola "Trstenik" Split / Dinka Šimunovića 22, HR-21000 Split / os-trstenik-st.skole.hr / ured@os-trstenik-st.skole.hr
preskoči na navigaciju